Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie SEO skupia się na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google strony i usług po frazach kluczowych.
Pozycjonowanie lokalne wkupia się na danym obszarze, regionie np. mieście, województwie, a nawet dzielnicy danego miasta. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zwiększasz szansę na pojawienie się w TOP10 wyników wyszukwiań w Twoim mieście na zapytanie dotyczące Twojej usługi.
Przykłady pozycjonowania lokalnego w Szczecinie:
- fizjoterapia Szczecin
- terapia ADHD Szczecin
- rehabilitacja Szczecin
- urolog zachodnio-pomorskie
- dentysta Szczecin
- usuwanie ósemki Szczecin
- psycholog dziecięcy zachodnio-pomorskie
Dlaczego pozycjonowanie lokalne daje wiele korzyści? Przykład Szczecina.

Dobór geolokalizacji
Do kogo powinny trafić Twoje usługi? Kim są Twoi Klienci?
To pytania na które odpowiedź powinniśmy uzyskać na początku w kontekście pozycjonowania lokalnego.
Jeżeli Twoimi Klientami są w większości osoby z danego miasta np. Szczecina, to warto zaznaczyć się na tym obszarze – właśnie poprzez pozycjonowanie lokalne. Google wyświetla strony odpowiadające na potrzeby użytkowników, przekonując Google, że Twoja firma ma gabinet w Szczecinie, specjalizuje się w konkretnych usługach, to jest większa szansa, że użytkownikowi wyświetli się Twoja strona w TOP10 niżeli firmy, która ma zasięg ogólnopolski.

Dobór słów kluczowych
Słowa kluczowe powinny odpowiadać na to czego szukają użytkownicy. Jeżeli prowadzisz usługi fizjoterapii w Szczecinie to frazą z największą ilością wyszukiwań to „fizjoterapia Szczecin”.
Jednak jest wiele odmian tej frazy, które także potrafią konwertować (przyczynić się do pozyskania Klienta) i dzięki badaniom rynku, Twoich usług, specyfice danego regionu podpowiemy na jakich frazach warto się skupić, aby zwiększyć skutecznie widoczność Twoich usług w internecie.

Optymalizacja SEO Twojej strony
Pozycjonowanie SEO dzieli się na działania ON-SITE i OFF-SITE, w skrócie – działania które wykonujemy na stronie (Optymalizacja SEO) oraz poza stroną.
Optymalizacja SEO w kontekście pozycjonowania lokalnego jest kluczowa, ponieważ aby mogło ono zadziałać, sama strona musi wyraźnie komunikować, że działa w danym regionie, z określonymi usługami.
Cały proces optymalizacji SEO przyspiesza efekty działania Pozycjonowania lokalnego.

Monitorowanie rynku i efektu pracy
Rynek lokalny zmienia się bardzo dynamicznie. Obserwujemy codziennie branże naszych Klientów, abyśmy mogli szybko reagować na zmiany np.
- konkurencja stworzyła nowy produkt,
- zwiększyła budżet na pozycjonowanie,
- czy Google zmienił algorytm (do którego trzeba dostosować stronę www aby mogła utrzymać swoją widoczność, a nawet ją zwiększyć – jeżeli konkurencja nie podejmie tych samych kroków).
Co możesz zrobić sam przy pozycjonowaniu lokalnym w Szczecinie?
Pozycjonowanie ogólnopolskie, a lokalne - różnice
Pozycjonowanie ogólnopolskie branży medycznej działa na podobnych zasadach co pozycjonowanie lokalne jednak w działaniu lokalnym skupiamy się na geotargetowaniu.
To oznacza w praktyce, że opisując usługi/produkt warto połączyć frazy z nazwą miasta w której chcemy się wyświetlić. Także nazwy miast, dzielnic sąsiadujących pozwalają widoczność marki.
Warto także umieścić miasto w tytule strony, nagłówkach oraz w treści na stronie.
Zaufanie i wizerunek marki
Aby zadbać o zwiększenie widoczności trzeba także zadbać o zaufanie. Takie zdobywa się m.in. poprzez bazę pozytywnych opinii o naszej firmie w sieci.
Poproszenie o wystawienie opinii klientów w np. Wizytówce Google Moja Firma, przyczynia się do powiększenia się puli opinii, a te pozytywne przyciągają kolejnych potencjalnych klientów.
Budowa linków lokalnych
Widoczność Firmy w Google Maps jest istotna jeżeli zależy nam na dotarciu do klientów lokalnych. Można to osiągnąć poprzez zaktualizowanie/dodanie wpisu w wizytówkach NAP (katalogi firm takie jak np. Panorama Firm, czy PKT). Są to katalogi w których wpisujemy spójne m.in. dane adresowe i numery telefonów.
Dla lekarzy takim największym i najważniejszym miejscem jest ZnanyLekarz.pl lecz nie jest to jedyny katalog firm w którym warto się znaleźć.
Google Moja Firma
Aby firma mogła wyświetlić się w mapkach Google musi mieć utworzoną Wizytówkę Moja Firma. Jest to miejsce w którym użytkownicy znajdują godziny otwarcia, adres placówki oraz mogą pozostawić opinię o firmie.
Warto dbać o aktualne informacje w wizytówce, ponieważ zaniedbana może przyczynić się do zmniejszenia widoczności firmy w Google Maps.
Marketing Branży Medycznej
Zajmujemy się marketingiem internetowym dla branż medycznych. Posiadamy doświadczenie w pozycjonowaniu stron, optymalizacji, prowadzeniu kampanii reklamowych Ads, a także w budowaniu zarówno stron internetowych, jak i kanałów na mediach społecznościowych. Prowadzimy kompleksowe działania promocyjne w Internecie.
kontakt
- ul. Fordońska 199/202,
85-739 Bydgoszcz - +48 797 294 063
